مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

آیا شما در شب بیدارمی‌شوید و گرسنه هستید؟ یک وعده غذایی نیمه شب یک امر منظم برای شماست؟ پس شما به خوردن غذا در نیمه شب دچار هستید. این پدیده ساده‌ای نیست که شما فکر می‌کنید. در رابطه با این پدیده در زیر بیشتر بخوانید
کارن دختر بزرگی بود. او هر کاری را هوشمندانه انجام می‌داد. با این حال، او اضافه وزن داشت. با این حال، هنگامی که او متوجه شد که اضافه وزن او هشدار دهنده است، تصمیم گرفت وزن خود را با رژیم غذایی و تمرین کاهش دهد. با این حال، هر شب کارن به علت گرسنگی بیدار می‌شد. او یک بار از تخت خارج شد و چیزی خورد. این انحراف به زودی به یک عادت تبدیل شد. کارن هنوز اضافه وزن دارد و در شب در حال مبارزه با خوردن غیرقابل کنترل است! "
خوب، به اعتقاد من این داستان مفهوم پرخوری در اواخر شب، را به شما معرفی کرده است. که این روزها بسیار رایج است. با توجه به شیوه‌های زندگی پر سر و صدا و بسیار ناسالم، مردم به خوردن شبانه معتاد می‌شوند. به علاوه، استرس، نیاز به پیشرفت و رسیدن به کمال نیز به خوردن بیش از حد در شب کمک می‌کند. که تقریبا باید بگوییم، برای سلامتی وحشتناک است. افرادی که از این مشکل رنج می برند اساسا این کار را انجام می‌دهند، زیرا زمان و تنهایی برای خوردن غذا در طول روز نیست.

علائم آن چیست؟

با الگوهای خاص رفتاری مشخص شده است.
خوردن مقدار زیادی از غذا، زمانی که خیلی گرسنه نیستید این خوردن عمدتا سریعتر از معمول انجام می‌شود

خوردن تا وقتی که احساس ناراحتی کنید

خوردن به تنهایی یکی از ویژگی‌های است که به دلیل نگرانی ناشی از میزان غذا مصرف می شود.
احساس گناه و ناراحتی طبیعی است. احساس خشم و عصبانیت خوردن غذا را شدید می‌کند. با این حال، این احساس طولانی نمی‌ماند

عوارض آن چیست؟

غذا خوردن در اواخر شب، باعث آسیب به قلب شما می‌شود این پدیده عوارض جانبی متعددی دارد و باعث عوارض مانند؛
چاقی: بدیهی است که خوردن غذاهای زیادی در شب هنگامی که سوخت و ساز بدن کم است، مطمئنا منجر به چاقی می‌شود.
دیابت
فشار خون بالا
سطح کلسترول بالا
بیماری کیسه صفرا
بیماری قلبی
سرطان

از دست دادن اعتماد به نفس

این اختلال خوردن مانند یک دایره بدبختی است. که باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. با این حال، اضافه وزن باعث کاهش اعتماد به نفس می شود و بیمار را در موقعیتی خاص قرار می‌دهد

چگونه این عادت را متوقف کنیم؟

مانند هر گونه اعتیاد، اعتیاد به خوردن نیز سخت است. عادت غذا خوردن را بدون اغراق بپذیرید. این نیاز به مقدار زیادی از انگیزه و اراده است. هر انسانی میل به خوردن دارد ولی خوردن بیش از حد را باید کنترل کرد همکاران و اعضای خانواده باید شب هنگام مراقب افراد بیمار باشند. اگر بیمار از خواب بیدار شود، آن شخص را همراهی کنند عادت به آرامی از بین می‌رود و تلاش‌های زیادی باید برای از بین رفتن عادت انجام شود. همراه‌هان بیمار شب بسیار سختی را امتحان می‌کنند. تعطیلات آخر هفته، جلسات عاشقانه بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. حمایت و درک خانواده می‌تواند به بیمارکمک کند تا این عادت را کاهش دهد و شیوه زندگی سالمتری را اتخاذ کند.
غذا یکی از الزامات اساسی برای هر موجود زنده است. با این حال، این الزام یک مقدار مشخص است. مصرف بیش از حد غذا مضر خواهد بود. به خودتان اجازه ندهید بیش از حد غذا بخورید. به خودتان ایمان داشته باشید. این‌ها به شما کمک می‌کند که خوردن بیش از حد غذا را، در اواخر شب کنار بگذارید.